Bir araştırma raporuna göre (TechArc’ın ‘India GenZ Smartphone Brands 2023′ raporuna göre), Z Kuşağı için marka, üründen daha önemli bir faktör. Bu demografik grup, 18 ile 25 yaş arasındaki bireylerden oluşuyor ve akıllı telefon seçimlerinde marka kimliğine büyük bir önem veriyor. Araştırmaya katılan gençlerin %60’ı marka tercihine, %40’ı ise ürün özelliklerine odaklanıyor.
Gen Z alıcılar arasında POCO, iQOO ve Nothing markaları popüler. Rapor, katılımcıların %80’inin markayı bilmekle deneyim konusunda emin olduğunu, %73’ünün her markanın kişiliklerini yansıtmadığını ve %69’unun tercih ettikleri marka ile özel bir topluluğa ya da kulübe dahil olduklarını hissettiklerini ortaya koyuyor. Gen Z müşteriler ürün seçerken özellikler, fiyat ve tasarımı dikkate alırken, marka tercihlerinde görünürlük, hatırlanabilirlik, memnuniyet seviyeleri, servis kalitesi ve influencerların etkisi gibi faktörleri göz önünde bulunduruyor.
POCO, iQOO ve Nothing, Gen Z arasında popüler
TechArc’a göre POCO, iQOO ve Nothing, Z Kuşağı arasında popüler olan üç marka. Bu markaların başarısının arkasında, müşterilerin yaşlarına ve tercih sebeplerine uygun özgünlük yatıyor. POCO, iQOO ve Nothing, marka seviyesinde bu başarıyı yakalarken, OnePlus ve Realme ise Nord ve Narzo serileriyle aynı başarıyı seriler bazında elde ediyor. Xiaomi ve Vivo’nun alt markalarını benimsemesi de sessizce başarı getiriyor.
Marka ve ürün unsurlarının doğru karışımını sunan markalar arasında POCO ilk sırayı alırken, onu OPPO ve OnePlus takip ediyor. Samsung ve Apple sırasıyla dördüncü ve beşinci sırada yer alıyor.