Ramazan ayı öncesi çarşı ve pazar alışverişinde yaşanan yoğunluk, bu yıl beklentiyi karşılamadı. Söz konusu durgunluk İstanbul’un sembolik yerlerinden olan Mısır Çarşısı’nın yanı sıra, toptan gıda ürünlerinin satıldığı İstanbul Gıda Toptancılar Çarşısı ile perakende ve restoranlara da yansıdı.
DÜNYA’da yer alan habere göre, bu yıl toptan gıda satışlarında önceki yıla göre yüzde 40’a varan düşüş olduğunu aktarırken, restoranlarda ise toplu rezervasyonlarda yüzde 70 düşüş yaşandığını belirtiliyor. Temsilciler, perakende tarafında ise alışverişte çeşitlilikte azalma olduğunu ve temel ürünlere doğru bir kayma yaşandığı aktarıyorlar.
TOPTAN GIDADA YÜZDE 40 DÜŞÜŞ
Tüketim mallarını son tüketiciye ulaştıran kanal olan ve Türkiye’de yüzde 45 pazar payına sahip olan modern gıda perakendeciliği sektörü, Ramazan ayının başında pek umduğunu bulamadı. Fiyatlarda önceki yıla göre çok uçuk bir farkın olmadığını belirten İstanbul Gıda Toptancılar Çarşısı (İGTOT) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Karlı, bazı ürünlerde fiyat artışının ortalama yüzde 30 ila 50 arasında olduğunu aktardı. Geçmiş yıllarda ramazan öncesinde yaşanan hareketliliğin bu yıl yerini durgunluğa bıraktığına dikkat çeken Karlı, “Önceki seneye göre iş açısından yüzde 40’a varan düşüş yaşanıyor. Geçen yıl covid-19 salgının etkisi ve deprem nedeniyle işler kötüydü. Ama maalesef bu yıl işler daha da düşük” diye konuştu.
RESTORAN REZERVASYONLARU YÜZDE 70 AZALDI
Ramazan ayının bir başka vazgeçilmezi iftar davetleri konusunda da bu yıl bir durgunluk söz konusu. Özellikle restoranlardaki topla davet rezervasyonlarının yüzde 70’e varan oranda düştüğü belirtiliyor. Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, toplu yemeklerde rezervasyonların eskiye oranla yüzde 70’e varan düşüşün olduğunu kaydetti.